Nationaal Onderwijsmuseum verrassend anders

CO-DESIGN x ONLY THE BRAVE

EEN ANDERE KIJK OP ONDERWIJS
Je verwacht in eerste instantie bij een bezoekje aan het Onderwijsmuseum niet dat de tentoongestelde voorwerpen zoveel met je doen. Maar het tegendeel is waar. Als je even door het museum loopt, betrap je jezelf er op, dat er allemaal herinneringen naar boven komen. De prikkelende onderwijservaring zorgt er bijna voor dat je zin krijgt in een reünie. Die verwondering komt terug in de campagne. En het museum is weer persoonlijk gemaakt. Het museum werkt veel met en is trots op haar ambassadeurs. De medewerkers van het Onderwijsmuseum staan daarom dan ook centraal in de campagne. Ze worden met de bijzondere stukken uit het museum getoond, waarbij de emotie die bij het voorwerp wordt opgeroepen is uitgebeeld. Het Onderwijsmuseum is tegendraads, het is geen standaard museum. Het wil anders zijn. Prikkelende oneliners met een dubbelzinnig karakter, zoals ‘Wij hebben het hele jaar meesterwerken’ (algemeen – verwijzing naar andere musea), ‘Ons verhuiswerk is af’ (opening) en ‘We hebben schoolborden om van te smullen (bijbehorende café) maken dit duidelijk. De boodschap: Het Onderwijsmuseum geeft je een andere kijk op onderwijs.